tisdag 5 januari 2016

Mind full or mindful?

Trettondagsledighet, tjohopp :D Det skulle dock ha varit så mycket trevligare om jag inte skulle behöva genomlida den här arma förkylningen. Har varit så otroligt seg på jobbet men tycker iaf att det är roligt att umgås med kollegorna igen!

Idag har jag funderat på att det här med att raderna fb, instagram å pinterest apparna var ju en mycket bra ide! Iaf framtill dag 5, haha! Jag har iåfs vart in  via datorn, men det är en helt annan medvetenhet kring mitt bruk än tidigare. 

För det är just medvetenhet eller bristen på medvetenhet som det handlar om. Går jag på autopiloten å bara läser nyhetsflödet på fb för att fylla ett tomrum, döda tid eller underhålla mig ELLER gör jag ett medvetet val att kolla snabbt om något väsentligt hänt? 

Det jag kommit fram till när jag valt det mer medvetna sättet är att det sällan händer något väsentligt och att jag helre väljer att vara närvarande i en ibland tråkig å ibland jobbig vardag än att försvinna/fly i en omedveten underhållningszoon. Sådär mestadels iaf, ibland e de ju kul att försvinna i en bok eller film t.ex., men då vill jag ha valt det medvetet. 

Så. Mindre autopilot å mer medvetenhet är vad jag hittills upplevt av förändringen. Eller med andra ord: mer kvalitet än kvantitet med min sociala medier användning!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar