torsdag 28 januari 2016

Mitt nya beroende

Jag försöker leva hälsosamt, men en sak där på gränsen mellan hälsosamt och ohälsosamt kan jag inte låta bli, nämligen Nijes proteinpudding (PROPUD). Tittade skeptiskt på den i butiken under en period som ännu en proteinprodukt som smakar artifiellt å sötningsmedel..men ack så fel jag hade! 

Framförallt är de jättegoda å smakar inte allt artificiellt! Är helt beroende av proteinpuddingarna å äter egentligen kanske några för många per vecka.. Men samtidigt, är det inte ok att tänka 80-20 med det hälsosamma/ohälsosamma? 80% ren, hälsosam, näringsrik mat och 20% av det som vi unnar oss oavsett näringsvärden. 

Jag tror inte på ett liv med regler å strikta no-no:s. Jag tror inte på att utesluta allt onyttigt, på att utesluta ett visst livsmedel (om man inte är allergisk/känslig), på att profetera en viss diet för alla.. Jag tror på balans på de flesta plan och att lyssna till vad som är bra för en. För mig är det bra med en proteinpudding för mycket ibland, för det gör inte det så blodallvarligt att äta å leva hälsosamt på lång sikt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar