fredag 22 januari 2016

Var det bättre förr?

Nu är det äntligen helg efter en rätt så tuff vecka både emotionellt å arbetsmässigt. Men nu försöker jag fokusera på det trevliga som att det är helg och jag får umgås med nära å kära som jag inte sett på länge! Syrran å co har jag inte sett sen september, Malena såg jag sist i julas och på söndag ska jag träffa två som jag inte sett sen min studietid i Åbo, dvs för 2år sen!!

Hur annorlunda såg inte livet ut för två år sen?! 

Jag hade t.ex. långt hår:

Jag levde i vår lilla tvåa i Åbo och umgicks med andra mänskor, bla Ruth: 

... å jag pendlade till Åland emellanåt för att hälsa på Viktor, då vi hade ett distansförhållande: 

Men om livet var bättre, lättare eller enklare när man var student det vet jag inte. Livet är ju vad det är. Åtminstone är det varierande. Å trots allt så har jag ju klarat alla motgångar hittills, så varför skulle det vara annorlunda den här gången? Jag må ha min emotionella å arbetsmässiga svacka ett tag men det kommer ju att bli ok en dag. 

Trevlig helg å kämpa på i era egna kamper, gott folk! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar