fredag 26 februari 2016

TGIF!!

Så skönt att ha denna vecka avklarad, samtidigt som den varit väldigt bra på många sätt.  En grej jag var väldigt nervös för igår gick riktigt bra, men det är inte som att det finns långa perioder då man kan pusta ut. Det har varit nya uppdrag på jobbet hela tiden och det är roligt att följa med hur allt utvecklas.

Idag började jag dagen med långa intervaller på löpband på gymmet, vilket jag i min normala lunkande snigelfart har helt glömt bort. Fastän jag inte är något fan av löpbandet just nu är det roligt med variation! Det är just det som är styrkan med att ha ett program att följa, att få tips på olika typer av träningspass. Sen så har jag lärt mig den hårda vägen att fastän man följer ett program behöver man inte tvångsmässigt följa det, utan man anpassar programmet efter dagsform och känsla. Ser programmet mer som riktgivande än chef helt enkelt, det är kroppen (å tidvis hjärnan) som är chefen som får reglera tempot, meddela när det är dags att vila osv.

I helg ska jag bla på Fest Utan Anledning hos H, sen blir det förhoppningsvis ett långt, lugnt löppass i sol. Ha en trevlig helg!!
Min lyxfrukost - bara för att det är fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar