söndag 10 juli 2016

Slutspurt.

Sköna söndag! Vilken lugn och skön dag det har varit. Pysslat med lite smått och gott hemma, ätit ugnspannkaka till lunch för att sen dra ut på veckans långpass.

Imorgon är det sista jobbveckan före semestern, vilket brukar innebära extra stress. Jag hade därför tänkt göra det extra luftigt i kalendern för att få varva ner, men det lyckades ju inte så där jättebra... Men nåja, får ta det så lugnt jag kan ändå. Stressen å jobbet finns ju kvar när jag kommer tillbaka från semestern oavsett om jag stressar upp mig eller ej. En lämplig övning i acceptans i sådana stunder handlar om att acceptera att allt inte blir klart i tid och inte precis som jag tänkt mig.

Nu ska jag dock inte stressa över det som komma skall utan ta en lugn kväll hemma medan Viktor går å ser på fotbollsfinalen. Heja heja båda lagen (Portugal? Frankrike? Är inte så insatt)!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar