lördag 15 oktober 2016

Warszawa del 1.

Hälsningar från Warszawa! Här uppe ser ni kulturhuset i Warszawa, ett av Europas högsta byggnader. Mycket imponerande! 
Här ser ni mig och mitt resesällskap. Här går vi mot ölfestivalen genom Lazienki-parken. Kanske  den vackraste parken jag besökt i sin höstskrud.
På lördagsmorgon tog jag på mig löparskorna å tog en löptur före frukost. Blev positivt överraskad av att nästan alla löpare jag mötte log eller hälsade åt mig. Ännu en gång kände jag lycka över att vara en löpare.
Hotellfrukosten var riktigt bra! Inget utöver det vanliga (när man vant sig vid 5-stjärnigt) men riktigt smaskigt. Det enda som jag kan klaga på var servicen, då jag fick be om kaffe 3ggr före jag fick det. 

På ölfestivalen köpte jag choklad (!), cider, öl och pierogi, som ni ser mig smaska på här nedan. Verkar vara den mest typiska polska snabbmat. Den innehöll kyckling, nån typ av sås och kål tror jag. Riktigt gott! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar