torsdag 1 juli 2010

från ytan till djupet

Tycker det är intressant hur jag märker hur mina värderingar och livsstil hoppar från att värdera ytliga saker, materialism och värdslig njutning till att verkligen värdesätta "djupare" värden. Just nu får jag inte nog av naturens skönhet, tystnad, ett barns skratt och musikens toner.

För första gången på säkert sju år har jag varit fem dagar helt utan smink. Det låter kanske som löjlig grej men i ärlighetens namn har det fått att se på mig själv att se på mig själv med nya ögon. Uppskatta den jag är skapad till och inse att mycket av synen på mig själv uppstått när jag jämfört mig med andra och mediernas bild av hur jag borde se ut. Nej, mitt utseende kommer inte vara det som gör att man lägger märke till mig, men jag hoppas min lycka över att leva och över att vara den jag är ska få mig längre än så.

Jag är lycklig. Bara av att få vara. Tack för en underbar vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar