måndag 12 juli 2010

Le premier jour du reste de ta vie

Såna tankar (d)en film(en) kan få i ens huvud. En bättre film efter de diskussioner vi hade med de bästa tjejerna vid fäbodas stränder. Jag måste börja greppa tag i mitt liv igen. Fastän det är sommar och det är meningen att man ska få släppa loss allt. Men jag känner bara att jag på senaste tiden gått runt runt runt utan att veta vart. Vet fortfarande inte, men jag vet en sak: idag är sista dagen på resten av mitt liv och därför ska jag göra det bästa av det.

Man hinner med mycket på en livstid. Många glädjeämnen, många sorger. Jag vill inte att någon annan ska styra mig, men jag vill inte heller vara slav av en inre kontroll o gå miste om livets spontanitet.
´
Livet är för kort för att oroa sig. Eller som en vis man sa (kommer inte ihåg vem så ursäkta)

"Om ditt problem går att lösa, varför bekymra dig? Om ditt problem inte går att lösa, varför bekymra dig?"

Jag vill inte bekymra mig. Jag vill leva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar