lördag 10 juli 2010

En vecka fylld av romantik

Ja. Äntligen har det hänt framsteg på kärleksfronten... För alla andra än mig! Har börjat tröttna på att ha en sommar så utan romans så jag vet int vad... Jag menar det heter ju SOMMARROMANS, inte vinter/höst/vår -romans så borde den aldrig då uppkomma??

Så vad gör man int att ta till desperata romansbotmedel: ser 7 romantiska filmer under en vecka, en per kväll. Har jag släckt min romantiktörst eller är törsten mångfaldigad?? U tell me!

Dag 1.
Film: Tillsammans är man mindre ensam.
Romantikfaktor: 3 +
Citat: "När jag lutar mig, måste du luta dig tillsammans med mig"
Vad lärde jag mig: Först när någon håller på att lämna dig inser du att du älskar den. Spela svårfångad.
Bör ses: när man läst boken, som för övrigt är 100 ggr bättre.

Dag 2.
Film: Bridget Jones Diary (1.)
Romantikfaktor: 4
Citat: "I like you, just the way you are"
Vad lärde jag mig: stora mommo-underkläder är heta. det finns good guys och bad guys i deitingvärlden och ibland sätter man fel etikett på fel man.
Bör ses: i ett singelsällskap, i mormors gamla trosor.

Dag 3.
Film: When Harry met Sally
Romantikfaktor: 4 +
Citat: "En man kan inte vara vän med en kvinna."
Vad lärde jag mig: en man kan vara vän med en kvinna, men egentligen vill han alltid också göra något mer.
Bör ses: när man vill filosofiera om kärleken. gärna om och om igen.

Dag 4.
Film: Good Luck Chuck
Romantikfaktor: 2
Citat: "You´re like penguins..."
Vad lärde jag mig: alla kvinnor vill hitta sin livskamrat, män vill bara raitta runt.
Bör ses: när alla andra romantiska komedier vid makuuni är uthyrda.

Dag 5.
Film: Tyttö, sinä olet tähti
Romantikfaktor: 4 +
Citat: "mä luulin että sä olit snobi, mutta sä oot ihan tavallinen tyttö"
Vad lärde jag mig: drömmarna bär långt, kärleken längst.
Bör ses: med popcornsskål och massa limu i famnen.

Dag 6.
Film: My blueberry nights
Romantikfaktor: 4
Citat: "I´ve never seen a girl eat as much as you"
Vad lärde jag mig: lita inte på någon, inte ens på dig själv.
Bör ses: när man just blivit lämnad eller ska göra slut.

Dag 7.
Film: In search of a midnight kiss
Romantikfaktor: 4
Citat: "Answer this questing: did you or did you not trim your pubic hairs?"
Vad lärde jag mig: kärleken är bitterljuv.
Bör ses: när man vill skratta åt livets tragedi.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar