onsdag 21 juli 2010

Saker jag vill ha tillbaks


Ja jag vet att materialism skapar olycka o att ting bara är något att fylla tomrummet i våra liv med, men jag har alltid tagit de mycket hårt att förlora en sak jag tyckt om, även om dess sanna materiella värde inte är mycket. T.ex. blev jag såå lessen när jag i misstag satte en 1 (en) mark i en automat så att pappsen fick "gottgöra" det hela med 5 (fem) mark och en chokladask. Gissa hur lessen jag blev då jag förlorat 25mark då...


Men tillbaks till sakerna jag förlorat och vill ha tillbaks. Listan blir lång:


- min nappflaska med disney figurer på. Jag var kring 3 år och vi körde med bilen i diket, då min favvo-nappflaska föll i diket. Ingen såg den efter den incidenten, jag grät i tre dar.


- min rosa prinsess klänning. Hade den när jag vill se extra fin ut, även när den blev lite för liten. Skulle vilja låta mina framtida barn ärva den, men den blev skickad till fattiga barnen i afrika av min farmor, sa dom till mig. Jag går fortfarande på den historien och hoppas någon i afrika har barn som kan ärva den.


- storlek 38 i skor. Vore inte livet så mycket lättare om mina fötter vore två storlekar mindre...? Eller åtminstone skulle jag också kunna hitta skor på rea.


- kaninen knubbis. Som var knubbig men som dog efter att jag haft den en vecka för att den blev ihjälskrämd av grannens katt. Livet är hårt :/


- min kamera. Missing since våren 2010. Därför får ni inte se några roliga bilder på mig från sommaren. Sorry!


- bilderna som är fast i en dator som pajat. Därför får ni inte se några gamla godingar.


- otaliga mängder örhängen jag verkligen tyckt om. grr, kan inte fatta vart de tagit vägen, säkert 50 par. Dessutom saknas 500 st hårnålar, klämmor och band. Vem äter upp dem??


Och slutligen vill jag ha tillbaks alla de vänner talanger minnen som gått förlorade...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar