söndag 1 augusti 2010

hjärn o´dead

Efter 3 månaders "semester" från studierna tkr jag att jag blivit relativ hjärndöd, på flera plan. Vet inte om det är de ändlösa kvällarna/nätterna ute och förlorad nattsömn, allmänt lägre nivå på diskussionerna eller den otroliga hettan under sommaren men något har hänt. I negativ riktning...


Jag har inte fått skrivet en enda uppsats på 3 månader, deadlinen passerade jag för en månad sen. Det värsta är att jag bryr mig men bara inte orkar. Det finns alltid något roligare att göra, en glass att äta, en kompis att träffa, ett par skor att shoppa. Så sent som igår haffade jag mig med tanken att läsa en bok (vilket jag i mindre hjärndöda perioder gjort), men att det skulle vara för ansträngande och att jag dessutom hade viktigare att göra ( = som att titta på fåniga filmknipp på youtube).


Nåväl, sommaren lider mot sitt slut och jag har ju i alla fall fått gjort något. Jag kommer inte att ångra mina hjärndöda dagar och kvällar när jag sitter med tentlitteraturen i famnen en kall oktobermorgon.

Dessutom läste jag att löpträning skapar nya hjärnceller i hippocampus, o sprungit har jag gjort i sommar så de e så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar