måndag 2 augusti 2010

bus.

När vi var små och inte visste bättre brukade vi hitta på mycket bus. Våra bus hade en dos kreativet, en näve småjävulskhet för att inte ändå glömma deras oskyldighet.. Även om jag aldrig straffades för dem känner jag att jag måste få erkänna, få berätta för att få dem ut ur mitt syndiga hjärta.

1. Sätta korv i avgasröret.
- en hälsosammare variant på kott i avgasröret. Dessutom får du grillad korv efter en stund.

2. Knappnålar i tröjan.
- det här lilla buset skäms jag faktist för, men när jag som sexåring blev sur på en tant som var enligt mig elak så satte jag hela hennes tröja full med knappnålar. Hon blev knappast skadad, men hon fick säkert hålla på i en halvtimme för att få bort varje nål.

3. Sätta saker i andras kundvagnar
- ja, ni vet hur det går till: kvinnan handlar och mannen lastar på rullbandet och betalar. Omedveten om att någon liten jäkel satt en extra påse godis i vagnen... Enjoy!

4. Det glömda paketet
- Ibland är det bara så roligt att se hur ärliga mänskor är. Eller hur mycket de egentligen bryr sig om andras egendom... Vi paketerade en låda vackert och satte något skarpt och av tyngd (träbitar) i den, sedan lämnade vi det framför kärrorna vid varuhuset, gömde oss och spionerade. Vad skulle hända paketet och vem skulle ta det och i såfall vad skulle de göra med det?? Paketet togs och för dem som var dum nog att öppna det fick dom en trevlig överraskning: en lapp där det stod "Det här är ditt huvud gjort av, träskalle" tillsammans med träbitarna.

5. sockerbomba kaffet
- sött är gott, men kanske inte när 10 sockerbitar sätts i någons kaffekopp helt utan deras medvetande.

Det här var endast några bus, men det lättade märkligt nog lite. Hihhi, evil child.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar