lördag 21 augusti 2010

horoskop


"Skytten är spänningssökande, frihetsälskande, aktivt och ett evigt barn..." , "Skytten passar bäst ihop med Lejon och Väduren"


Att läsa horoskop hör väl till en stor skaras onödiga, oftast harmlösa beroenden. Inte mitt. Läste nämligen en undersökning över hur mycket horoskopen påverkade dagen för de som läste den dagligen, folk som verkligen trodde. De lät horoskopen styra deras dag. Jag känner igen det, min mamma (som ju tycker om att läsa det) vill gärna bekräfta sin dag med ett horoskop, vilket jag tyckr ändå är hälsosammare än att läsa horoskopet först och sen låta dagen gå därefter. Vem vill läsa "Någon vill dig illa, håll dig vaksam" för att sedan vara på helspänn resten av dagen, även om man inte tar det här med horoskop på allra fullaste allvar.


Mitt horoskop däremot stämmer ALLTID. Här är t.ex. Demis och Glamours förutsägelser:

Demi:

-Lovar mig fest och "vipinää"

- för mkt program, varför jag ska satsa helt på skolan (som in case nån undrar börjar den 30.e augusti)

- jag ska hitta på nåt nytt med mina kompisar (vilket vi ju absolut aldrig gör annars, hmm, kanske man sku byta ut netti mot friends? not.)

- stor chans att hitta "nån" i augusti

- min lyckodag var 13.8 (fredagen den trettonde, jag fick ju lön då! wow, stämmer ju!)

Glamour:

-Jag längtar tydligen efter inre stillhet å tid för mig själv MEN behöver först avsluta påbörjade projekt (vau, nån har verkligen tänkt till här)

- behov av att skapa balans mellan arbete och själsliga behov -> definiera mål

- 23:e blir en början på en kreativ period och romantiska förhållanden

- höstförälskelse

- bergsklättring passar mig. (å vem passar det inte??)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar