onsdag 18 augusti 2010

kom å ta mig bort härifrån.

jag är trött på jeppis å vill å studera. Nuu! Insåg idag att jag spenderat ett tredjedels år här hemma (maj-augusti) nu putkeen o jag är led allt vad som kallas jeppis. Ok, int nu allt, men idag är en sån dag att jag bara känner att sku måst slippa till åbo före jag blir galen. Jeppis i all ära, men jag kom i af på tio orsaker varför det är dags för mig att lämna det för sydligare breddgrader...

1. det roligaste du kan tänka dig att göra är att ta en glass med en kompis.

2. alla biträden på caféer och matställen vet exakt vad du brukar dricka/äta.

3. du har inget att uppdatera din facebook status eftersom allt du skulle kunna tänka dig skriva om idag har du redan skrivit tidigare.

4. om det händer något i stan går du dit oavsett om du är intresserad av det eller inte, helt enkelt för att något händer och det i sig själv är tillräckligt intressant.

5. du har sett alla filmer som bion visar.

6. din mamma börjar undra om det inte är dags för dig att flytta hemifrån snart.

7. du springer helre på mattan i källarn än går ut o springer eftersom du redan kan alla möjliga joggspår utantill..

8. du kan tänka dig att gå å stå vid bennästågstation bara för att drömma dig till dagen då du slipper härifrån med ett (å har tågbiljetten förköpt två veckor innan).

9. du får ångest över att du tittat i alla affärer i centrum utan att hitta något att köpa, å allt detta på en halvtimma.

10. du har packat sakerna redan, just in case.

Tro: att jeppis är en bra stad att växa upp i.
Hopp: -as att du slipper härifrån en vacker dag.
Kärlek: -en till jeppis lämnar en ändå aldrig. återvänd hit när du är gammal å sett världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar