söndag 22 augusti 2010

nuet.

Är inte riktigt med idag. Från en tid då endast nuet betydde något till en tid då framtiden betyder allt. Jag vill tillbaks till nuet, inse att det är det bästa man kan leva i.

Alla homies lämnar jakobstad för sommaren. Snart även jag. Men före det skall jag göra varje liten grej jag inte hunnit göra ännu, fira veneziansk och andas jakobstadsluften sommarens sista dagar. Hösten kommer, som liksom jag inte kan få nog av färg. Väntar på orangea, gula och röda blad på träden.

Vill slutligen säga tack och förlåt åt alla er som delat sommaren med mig. Vi ses snart igen (skilt eftersom det nog blir en del jeppis under året också) och låter oss tröstas med den bittra sanningen att tiden går fort och snart är det sommar igen.

Något för dig, om dig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar