måndag 23 augusti 2010

shoop shoop song.

Mitt pick och pack har nu rört sig 430 km söderut, till åbo. Efter 3 h av svettigt packande, pappas sökande av tomma lådor i stan och under lyssnandet av sköna låtar fick jag färdigt packat allt. En fråga blev dock obesvarad: hur i hela världen har min egendom (i kläder, skor och löstavara) kunnat fördubblas på en sommar? Å hur sjutton ska allt de få rum i en liten skrubb när min 10 kvadrats klädskrubb hemhemma inte ens räcker till???

Shoppaholicen i mig har helt klart tagit över. Min teori (som jag i desperation väljer att tro på när kontot visar allt för lite) är att jag genom att shoppa mycket på en gång kommer bli trött på det och således inte ha nån lust att göra det i åbo. Blir kanske lite svårt i praktiken när man har 90% av all shopping i åbo inom en kvadratkilometer från hemmet, men jag försöker vara positiv.

Söjsleis. Nu e de bara att njuta av en sista vecka i jeppis, vilket trots allt, inte är så illa i slutändan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar