tisdag 24 augusti 2010

some days.

Vissa dagar borde man helt enkelt inte lämna sängen för att jobba. Idag var en sån dag. Kunderna var sura. Lämnar tillbaks glas. Skulle jag skära ett glas fick jag göra det tre gånger förrän det lyckades. När det väl lyckades fanns det en skråma i glaset, eller också hade en bit från hörnet lossat. Mina händer har hittills idag hunnit ha 7 plåster, varav det värsta såret uppkom av att jag tappat ett glas på handen. Material saknades. Namn saknades. Arbetande, kunnande folk saknades. Energi saknades.

Vissa dagar borde man inte lämna sängen för att jobba, men när man ändå gjort det kan man iaf glädjas åt att man har fantastiska arbetskamrater, får fammos goda mat på jobbet, kunder som kommer in trallande och vill dela med sig av sin dag, får glädjande nyheter från vänner och har bra saker att se framemot. Det är egentligen helt ok att det skiter sig ibland, så man får lite omväxling. För när jag riktit tänker efter skulle det nog inte vara mycket bättre än såhär som det är vissa dagar, som idag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar