måndag 16 augusti 2010

sommarens bästa.




Medan jag lyssnar på "belle & sebastian" å sitter å väntar på att min muminkaka version två med vitchoklad och hallon är i ugnen och puttrar på ska jag passa på att samla min lista över de bästa av sommarens fenomen. Ta del :)

Sommarens bästa:

feelis:
1. vid målet efter att ha sprungit jakob halvmarathon
2. fäbodas vågor mot ansiktet en sommarkväll. bara jag o havet.
3. efter helkroppsmassage och turkisk bastu, ompysslad av hotta karan

brott:
1. stjäla nettis drinkpinnar (jepp, det var jag!)
2. cykla mitt på landsvägen på natten (jätte kriminellt, jag vet)
3. åka utan bussbiljett (har ett rent brottsregister ännu, ifall ni int märkt)

låt:
1. kymppilinja feat mariska - Minä
2. Lena - Satellite
3. Train - Hey, Soul Sister

köp:
1. halsbandet från gammaldagstorget (hjärta själ)
2. ursöta örhängena som Emelie hade designat.
3. glasögonen 8)

film:
1. Le premier jour du reste de la vie
2. sex and the city 2.
3. crasch

ragg-:
1. repliken: "du är sötheten personifierad"
2. blicken: titta argt om du inte dansar med mig.
3. klänningen: som fått kommentaren "fan vilken sexig klänning"

dag:
1. turkiets alla 7 dagar <3
2. x-antal perfekta dagar vid fäboda
3. lönedagen efter att jag varit pank i en vecka.

simtur:
1. nattsimmet i förra helgen, skönt, mörkt och smått läskigt
2. i fäbodas vågor
3. i turkiets salta vågor.

flopp:
1. low low low på melodys golv som blev så low att jag vinkade på golvet
2. färga ner badrummet och håret alltför mörkt
3. i misstag hamna i fel rum vid alldeles fel tidpunkt vilket slutade i ett storslaget drama och missförstånd.

dans:
1. midsommar vid storsands (i jeppis) strand
2. vid lillön i monäs tillsammans med systern som danspartner
3. på borden i krogen

glass:
1. O´learys mexicanska friterade glass (om en glass kostas 8,5 euro och är värt det måste det nog vara gott.
2. After Eights megastora glassportion med sias brownie, blåbärssorbet och gammaldagsvanilj glass toppad med chokladsås och kex
3. Hickarös mega pehmis för 2,5o , oslagbar vaniljsmak.

---> summa summarum: en väldigt superb sommar. Nu kan jag inte vänta tills hösten.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar