onsdag 22 september 2010

not gonna waste my time feeling sad.

Livet är bra. Inte perfekt men bra. Insåg att jag mycket helre är en glad liten tjej än en deppig typ. En tillfällig rubbning av balansen fick mig att bli deppig, eftersom vissa saker skall bearbetas och bearbetning kräver energi och energibristen gör en deppig. Är jag deppig så är det helt enkelt inte jag, Heidi är en livsglad person. Det är en av de personlighetsdrag hos mig som jag känner mig mest tacksam för, att jag inte behöver jobba för att vara på gott humör, det kommer automatiskt.

Det sagt ändrar jag min inställning till hösten också. Hösten må vara mörk, jobbig och regnig. Men jag ska hållas glad, hoppfull och drömsk. Precis som jag är. Egentligen.

Tio saker att glädjas för i höst:
universitetskurser av magnifico klass. Aldrig förr har studierna varit så givande.
Kaffe och testunder med hembakt. Croissanter, kanelbullar och cheesecake. Jag bjuder.
Musikens höst. Börjar med Jeppis Jazz Festival 23.9. Yes!
Filmens höst. Börjar med ”Eat Pray Love”!
Vänskapens höst. Sällan har så många av mina vänner bott inom en kilometers radie.
Drömmarnas höst. Eller drömtydningens.
Träningens höst. Karate, dans, springa. Nästa sommar ska jag minska min halvmarathontid med 15 minuter. Minst.
Shoppingens höst. Studiestödet har aldrig försvunnit ur kontot så snabbt.
Sitzandets höst. Sångsits plättsitz julfestsitz. Å många många fler.
Mysandets höst. Mysbyxor, mysfilt och en bok. What more can a girl need??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar