torsdag 23 september 2010

Konstateranden.

Man kan läsa hundra sidor kritik av samhället på 1,5 h bara man är motiverad av en klänning.

I år är jag (nästan) allt jag inte var för ett år sen. Och tvärtom. Inte konstigt att folk inte känner igen mig, även om de inte ser de inre, mer subtila förändringarna.

Varför göra middag när man kan äta glass och kex istället?

Är förälskad i min termosmugg. Den håller mig och mitt kaffe varmt åtta timmar. Synd att inte kaffet tar slut inom en halv timme.

Sprang i affärer i tre timmar igår, skolkade från italienska men spenderade inte en cent. Vet inte om det här gör mig till en bättre eller sämre mänska. Mindre kvinna i alla fall.

Jag trodde jag var en morgonmänska före idag då jag i morgonens gryning hällde grillkrydda istället för kanel i min gröt. Exotiskt. Eller bara skit.

Det går bra att leva utan TV om man bortser från förlusten att se på morgontv, idol och en asocial kompis som pratar oavbrutet när man behöver få höra ljud istället för tystnad.

Hur kommer det sig att man har tomt kylskåp under två veckor men sedan när man ska bort över helgen måste man äta en jätte massa så att det inte ska bli gammalt?

Lidl öppnar snart i grannhuset. Äntligen får jag en orsak att köpa billig tysk mat.

Vet inte vilket som är roligare: att springa förbi en person som sprungit ikapp en eller springa förbi en cyklist.

Det är jeppiz jazz feztival i helg. Därför är jag där. Bland annat bland andra.

Ibland orkar man inte skriva en lång sammanhängande text. Då skriver man konstateranden.

Det här är nog den flummigaste bloggen som finns. Är flummig. And I kinda like it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar