torsdag 30 september 2010

one tooth, two teeth


Har nyss blivit av med de två sista visdomständerna och när jag ser på mig själv i spegeln kan jag inget annat än konstatera att jag ser rätt söt ut: det är, om man tycker hamstrar med kinderna fulla med mat ser söta ut. Är lite uppsvälld med andra ord.

Jag miste mina mjölktänder tidigare än mina klasskompisar. Hade "the real stuff" redan när jag var åtta år. Detta berodde troligen på att jag var en bortskämd liten godis-älskande varelse tidigare (som dessutom hade godisdag varje dag och aldrig godisstrejkade) så det blev några hål varför mjölktänderna togs bort. Nu är jag först att "mista" mina visdomständer.

Den som ännu inte har fått äran att ta bort sina visdomständer kan jag berätta att har något intressant framför sig. Du kommer in får ett magiskt rött piller och får sätta på dig en grisrosa klänning. Sen blir du täckt från topp till tå med undantag av ett andningshål mitt framför nyllet. Sen börjar di spruta en massa skoj i käften, blev en sex sprutor. Sen blev jag hög och kände ingenting. Blev nog omnipotent. Sen blev jag döv av allt borrande.


När du har legat där i 45 minuter får du gå till ett annat rum och vila och hålla is mot din käft (så att du inte ska se lika hamster ut som jag). Sen får du ett recept (tror det var blåbärspaj). Sen tar dom den vackra klänningen av dig och du får betala för att du blivit av med två tänder.


Summa summarum:

+ du får vila

+ du får ha på fin klänning

+ du kommer aldrig ha tandvärk i de tänder du tar bort

+ folk tycker synd om dig en dag

+ du får se på film och inte göra något


- det kostar

- det tar lite pipi (men har du tatuerat dig är det inget jämfört med det, så testa det först)

- du kan inte prata normalt på en dag

- eftervärken aj aj aj -> feber och antibiotika

- du får inte anstränga dig på några dar eller äta något som kan fastna i tänderna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar