torsdag 30 september 2010

socialpsykologi och satc-filosofi

Socialpsykologin snurrar i mitt huvud. Kan inte tänka på annat. Jag har väldigt svårt att inte få existentiell ångest efter att ha funderat över det vi pratat om på lektionerna. Livets osäkerhet och ångesten inför våra val och inför döden som nutidsmänskan försöker borttränga. Skulle jag inte vara troende skulle jag nog sitta med en spritflaska i handen nu för att lindra min ångest. Men bara för en kväll. Sen skulle jag ta tag i livet igen och bli en filosof. Och dricka vin istället.


Det finns många filosofer som blivit deprimerade. Vi behöver inte bli mer deprimerade. Därför ska jag glädja er med lite positivare filosofers tankar, så vi skiter i Sartre idag. Dessa tankar är tagna från den ultimata vetenskapliga tv-serien ”Sex and the City”. Så skit i spritflaskan, gör det roligare och ta en cosmopolitan istället. Själv ligger jag hela helgen i värk av visdomstandsoperation och ser på SATC.
Å det är nästan lika bra.



Eventually all the pieces fall into place....until then, laugh at the
confusion, live for the moment, and know that everything happens for a
reason.

I'm going to tell you something, there's two types of guys out there,
the ones that hold your hand and the ones that fuck you.

Somewhere out there is another little freak who will love us,
understand us, and kiss our three heads and make it all better

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar