onsdag 13 oktober 2010

kontraster.

Har stukat min tå. Den nästminsta, den fjärde. Tycker det är dumt att inte tår har namn inom anatomin, när fingrar har det. De har bara ordningstal. Som fångar och slavar. Orättvist.


Men tillbaks till det väsentliga(min tå). Den mår bättre idag än igår, då den gjorde ett dumt move i karaten och blev skadad. Så går det då en gulbältstå går emot en svartbältstå.

Jag har fått gjort saker idag. Läser psykiatri och njuter! Det är mycket studier inför föreläsningsfritt, ska man vara ledig några dagar får man jobba först. Min kämppis och jag är båda aktiva studeranden, men det finns en liten skillnad. Jag läser "...koncentration av serotoninmetaboliten 5-hydroxyindolättiksyra (5-HIAA) i spinalvätskan...", medan Johanna skriver om kossan Bertta och hennes liv. Oskämtat.

Ja, jag ser sannerligen framemot en helg i det österbottniska träsket efter det här.


pampampampas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar