fredag 22 oktober 2010

trötthetsfrustration.

Gääh va jag är trött! Vet inte när jag senaste känt mig såhär psykiskt trött som jag gör just nu, efter 9 h gruppdynamik. Förutom trött känner mig arg och frustrerad. Mentalt arbete, hur blev det plötsligt såhär betungande??? Att ständigt tolka, analysera, känna efter... Jag förstår mig plötsligt på sorgearbete, hur man kan välja att inte sörja före allt det som måste göras är gjort eftersom den psykiska bearbetningen kräver så fruktansvärt mycket energi eller att man till och med väljer att inte sörja medvetet alls. Min trötthet av detta mentala arbete kan kanske inte fullt jämföras men hursomhelst, mental bearbetning kräver så otroligt mycket krafter även om det är givande och kanske till och med oundvikligt om man vill utvecklas.

Vill krypa ner till ett tryggt ställe och tömma min hjärna på all aktivitet. Istället kokar jag tre koppar parisienne, dricker det svart med två bitar mörkt choklad.

Tentläsning väntar.. Kanske det kan lugna hjärnan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar