lördag 27 november 2010

julfeelis.

Vilken helg det har varit! Har varit fantastiskt roligt att ha haft besök av vänner, dricka glögg (å åter glögg), prata och skratta... Dansa. Shoppa. Fira lillajul. Tog mod till mig att göra pepparkakor, knäck och muffins från scratch.
Nu är allt gott uppätet, diskbänken fylld med tomma flaskor och våra fina gäster har lämnat vårt näste. Vi sitter åter tvåsamma och inväntar nästa gång vi blir tyngda av livets realiteter, med förhoppningar av att adventens ankomst skall göra en mörk månad ljusare.

December och adventstiden är för mig en väldigt hoppfull period. Jag tillåter mig att regrediera till mitt barnsliga jag och köpa chokladjulkalender, följa med i den svenska julkalendern och blir väl så varm inuti när röda ljus lyser upp lägenheten och hyasindoft sprids i lägenheten.

Lillajultomen har inte hälsat på mig. Fastän jag varit lite snäll. Men jag fick en köksmaskin av min farmor som jag ska laga härliga, smakrika, gräddiga varma soppor på som jag planerar mer eller mindre leva på under en kall kall vinter.

GlAd LiLLa Jul!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar