fredag 24 december 2010

julafton.

Jag borde gå å sova eftersom jag skall vakna före sju (på juldan!) för att gå på jul-otta kl. 8. Pappa ska spela orgel och det ska bli julstämning.

I år firade vi jul som tidigare år, men lite speciellt blev det:
-min systerson Emil har lärt sig vem moster heidi är :)
-min farfar (82år) skaffade facebook!
-min mormor (80år) skrattade åt min kjol och sade att den liknade ett lakan (hon är dement men kanske hade hon en point)

-vi tittade på kalle ankas jul i en kvart, men delade endast ut en (5 euros) julklapp per pers, förutom lille Emil som fick massor av juleklappar.
- alla åt för mycket å jag vill inte se konfekter eller choklad i annan form på ett år.

-vi satsade på gemenskap å jag inser hur lyckligt lottad man får vara för att vara omgiven av mänskor å familj som man tycker otroligt mycket om på julafton! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar