torsdag 13 januari 2011

Lie to me.

Mitt hjärta dunkar för rättspsykologi. Enligt föreläsaren är vi redan mer experter än poliser och domare och andra på bl.a. hur man gör när ett vittne ska peka ut den skyldiga. Det känns coolt. Senare i kursen ska vi få lära oss lite om hur man kan avgöra hur ärliga folk är, hur pålitliga de är och annat skoj. Se upp för att ljuga för mig mänskor, jag kanske avslöjar er ;)



Områden som berör rättspsykologi är definitivt något jag skulle kunna jobba med, känns det som nu. Vi får ju se sen, känns bra att allt i livet är så öppet nu, frihetsälskande mänska som jag är. Vet inte var i världen jag är om ett år, vad jag gör, vad jag brinner för, med vem jag är och vad det betyder. Skrämmande, ja visst, men desto mer spännande.

Jag är inte en person som lämnar kvar på ett ställe om det inte leder till något, när jag vet att det finns mer för mig där (här) ute.

Ikväll ska vi dansa hela natten lång vid Monkey med österbottningar : "Back to school"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar