torsdag 27 januari 2011

när alla bitar faller på plats.

I år hade jag extremt lätt att få sommarjobb. Tänk att någon ringde MIG och erbjöd jobb istället för att jag behövde göra annat än svara. Så i sommar blir det jobb med utvecklingsstörda i Larsmo. Ser framemot det, har så mycket att lära mig och mycket att ge.

Märkligt det där med jobb. Jag antar att jag är i de lyckligas grupp bara genom att jag alltid har haft ett ställe dit jag kan gå till om inget bättre nappar. Men 13 somrar och nu dessutom jobb hos glaslunds i vinter gör att jag vill växa på andra plan, närmare mitt framtida yrke, på ett mänskonära plan. Konstigt nog har jag fått varje jobb jag någonsin sökt om, plus att jag förra året fick två jobb som jag tackade nej till. Å int har någon vågat sparka mig ännu heller.

Firade detta med parisienne och härlig bakelse vid AE. Ikväll ska jag och hälsa på fammo och faffa, två av mina idoler, tillsammans med min syster som har en mega-maga. Om 6v händer kommer ett litet mirakel till världen. Då får jag ännu ett litet syskonbarn. I feel blessed.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar