måndag 10 januari 2011

Sopprojektet.

Har haft en superb första dag i Åbo. Den började med övning i psykologisk forskning å vi fick det projektet vi ville jobba med, kommer bli jätte spännande. Har jag inte redan tusen gånger fått konstatera hur otroligt lycklig jag är över att studera psycka?
Mitt liv som spinster gick i tecken av att först shoppa loss (det blev lite förskönande produkter, ännu en säsong gilmore girls samt lite annat roligt) och sen börja ett nytt projekt, dvs. mitt sopp-projekt.

Eftersom jag är en soppmänska och boken "Saliga soppor" inspirerat mig bestämde jag mig för att nu gå genom alla recept, från början till slut. Så idag kokade jag ihop "Barbrors morotssoppa med räkor" å det blev mmm...gott!

så här skulle det se ut...


...men jag slår vad om att min blev finare å åtminstone lika god, fastän jag gjorde den lite lättare än i receptet. Till soppan passade jag på att baka morotsscones med sesamfrön medan soppan puttrade på å soppan förgylls av en klick creme fraiche.



Vitsord: 8,5!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar