måndag 10 januari 2011

Inte för att jag är materialist...

...men för att jag blivit tåssigt förälskad i dessa så ska jag uppvisa vad jag har glatt mig åt just idag som bara råkar vara saker, men inte bara saker...

1. Dolce & Gabbana parfymen "the one"
efter många om och men vare sig jag skulle köpa den eller inte (kostar över hälften av vad jag lever på under en månad så ni kan ju räkna ut) så kunde jag bara inte hålla mig längre. Å nu när jag har den så har jag inte ångrat mig.




2. Saliga soppor
en bok med helt massa ljuvliga recept på soppor som jag ska pröva mig genom denna vinter för att avgöra vilka som är bäst å sen bjuda på soppfester.


3. Husmanskost
en humoristiskt skriven bok med recept som alltid går hem. Den här är åt någon som "är hungrig och snäll" (person vilken boken säger sig lämpa) så jag får väl försöka leva upp till det, hungrig brukar jag iaf vara.

4. Muminfaten
Min muminkollektion börjar duga för ett hushåll för två nu när jag fick dessa söta låga fat: 10koppar, 4 djupa tallrikar å nu dessa två. Även om i princip varannan har av dessa så kan jag
inte hjälpa att jag blir glad varje gång jag ser på dessa. Å Morran är min idol.


När jag kom till Åbo möttes jag av skitväder å menade vurpa långt ifrån graciöst just framför en kille som jag tävlade med om vem som var snabbare. Det blev oavgjort när vi skildes åt vid en korsning efter en kamp där den ena gått om den andra fyra gånger på 3km, enda skillnaden var att jag hade 50kg kläder å skor och annat med mig från Jeppis, han hade en pytteliten väska...


Vad fanns då i mina 50kg resgods? Jo, för mycket kläder av att döma av min en gång så prydliga klädskåp som nu ser ut som H&M under julrean, dvs. för mycket kläder å i skrynkligt skick. Varför å varför måste jag ha 3ggr mer kläder än jag behöver/använder? Men som tur ska vi ordna en "bytesdag" snart då man får föra allt man inte verkligen behöver å ta om man hittar något man vill ha å det som lämnar går till välgörenhet.


Jag har aldrig varit gladare att komma hem till MITT (och Johis) HEM än idag där jag får börja leva MITT liv igen å inte slaviskt följa familjens eller någon annans heller för den delen. :) Å imorgon ska jag börja lära mig forska... Jee!


Å vad annat ska jag göra imorgon? Jo, jag ska shoppa loss med köpkortet jag fick till födis vid Sokos.

Älskar livet (hög på ekologiskt te om nån undrar, råkar vara den enda som finns i mitt skåp förutom kossu, minttu, smör, sylt å kethup, dvs. typisk studentkylskåp)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar