söndag 9 januari 2011

ghosts of my town.

Sista kvällen i jeppis var en succée. Bevis på detta: tom plånbok, sjuka ben, whiskey(/martini)-röst. Tom plånbok fast jag redan för andra gången får gratis drink av bartender. Jeppis har sina goda sidor. Sjuka ben efter vilt dansande i 10cm klackar och för övrigt användande av dessa skor i en vecka förrän mina stövlar blev klara vid skomakaren. Skomakaren lappade ett hål å fixade mig nya klackar för ett pris på vad ett nytt par skor kunnat kosta, men bra blev resultatet.
Å rösten ja. Den kom på köpet..

Ännu ikväll fick jag lära att vissa spöken från ens hemstad aldrig tycks lämna en, även om man själv gått vidare och glömt å förlåtit så finns det vissa personer som måste ta upp saker som man trodde redan var utredda för över ett år sen. Men nää...

Nu ska jag återvända till åbo och göra mitt hem ännu mer hem. Larsmo, jeppis, det är dags att bryta upp å gå vidare å inte låta osäkerheten om var jag hör hemma bli ett dilemma. För i år åtminstone, kommer åbo vara min hemstad (dessutom europas kulturstad).

Och till er som känner er träffade: tack för att ni funnits till som glädjebringare, som en axel att gråta ut hos, en kvarn som mal sönder problem, ett lyft från en grå vardagen å gjort mitt lov så mycket bättre än det varit utan er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar