tisdag 15 februari 2011

cold.

Hade egentligen tänkt skriva en blogg om en väluttänkt teori som snurrat på i min hjärna det senaste dygnet om livets stora ting... men så sätter jag mig med en varm kopp ingefärs-te efter en fysiskt och psykiskt aktiv dag och kan inte egentligen tänka alls.

Kylan har bitit mig hårt. Jag saknar min dunjacka som hänger i en mörk garderob i österbotten när den borde vara här och värma mig. Jag får nöja mig med tre dubbla tröjor, ullsockor och försöker tänka varma tankar när jag går hem från en rolig kväll. En tanke som dock går igenom mitt huvud när jag kravlar mig upp för den isbeläggda rutchkanan tidigare känd som trappa är att jag iaf skulle dö lycklig ifall jag nu faller ner och bryter nacken. Föredrar dock att fortsätta levande, hel och välbehållen.
Med smak i mun av existentialism flummar jag vidare med några citat...
Ur skrivandet och läsandet kommer sen talandet; att kunna resa sig och säga vad man anser. Och ur talandet kommer lyssnandet. Man har blivit människa. Henning Mankell
Our lives begin to end the day we become silent about things that matter.- Martin Luther King, Jr
Once you see it, you can't unsee it. And once you've seen it, keeping quiet, saying nothing, becomes as political an act as speaking out. - Arundhati Roy
Unge man, vad du än gör så se till att du gifter dig. Ty om du får en god hustru blir du mycket lycklig. Får du en dålig hustru blir du filosof. - Sokrates
Det är så lätt att spotta på den man en gång var. Det ska man inte göra. Man ska inte glömma sig själv. Då är det lätt hänt att man börjar spela golf eller något liknande. -Lukas Moodysson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar