torsdag 17 februari 2011

sleeping and dreaming on sleep and dreaming.

Usch, jag är ingen bra bloggerska för tillfället. Period tre går mot sitt slut och tentläsning, forskningsfrågor och annat tidskrävande ger mig inte mycket mental ro för att filosofiera ihop bloggar. Men så ska väl också bloggen reflektera mina tankar just nu och inte så mycket mer.

Imorse tvingade jag mig upp ur sängen klockan sju för ett möte som räckte i hela 15minuter, så jag bestämde mig för att ta en lugn förmiddag istället och meditera i solskenet. Min sorts meditation för tillfället är att klippa och klistra ihop en "kokbok", eller en samling favoritrecept som jag ska ta itu med någongång. Måste erkänna att klippa och klistrandet är säkert lika roligt (och terapeutiskt) som själva matlagningen, så bonus för det!

Trots tenter och annat känner jag mig ganska harmonisk för tillfället. Till och med så harmonisk att jag somnade under föreläsning i "Sleep and Dreaming"... Det kallar jag en effektiv, praktisk kurs. Vår föreläsare är väldigt skön att lyssna på, alltid något.

Ett glädjeämne idag har varit vegebuffet med studiekamrater. Våra diskussioner om kärlek och glass och kärlek för glass var givande och upplyftande.

Så, nu blir det lite studier i ätstörningar, sedan utlovas nillas mat i samband med Alpha kursen jag börjar ikväll. Hoppas på intressant program :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar