fredag 18 februari 2011

something about fridays...

Fredag. Hoppar på och är bara lycklig. Kan fråga sig varför man får vara så här glad och lycklig hela tiden men jag råkar nog bara vara det. Det är en bra period det här, trots alla tenter på kommande. Harmonin håller i sig och jag tycker det är väldigt intressant, eftersom det här har varit en ovanligt hälsosam period för mig. Kan min lycka ligga i mitt för tillfälle väldigt välbalanserade liv och sinne? Kroppen som biopsykosocial helhet är sannerligen något intressant.

Vad gör jag då annorlunda nu till skillnad från mina mindre harmoniska perioder?
1. sover tillräckligt, för mig är det kring 9h.
2. äter bra (inget kött på hela veckan, mycket frukt ni vet...) och motionerar måttligt.
3. rör mig ute i solen trots den hemska kylan.
4. prioriterar social aktivitet och goda konversationer.
5. har inte druckit en droppe alkohol på snart 3v (!)
6. spar tid för powernappar vid behov.
7. dricker mindre kaffe, byter ut det mot te vid behov.
8. ser knappt alls på tv-serier, vilket spar mig mycket tid till annat.
9. gör meningsfull aktivitet, samlar kunskap och erfarenheter.
10. är snäll mot mig själv, både när det gäller krav och belöning.

Idag har jag kokt mannagrynsgröt, vart till Mylly på shoppingutflykt, kaffat med syrran o johi, ätit hemmagjord soppa med hemmagjort bröd, lagat ålandspannkaka med hemmagjord hallonkräm och vaniljvisp och läst på tent. Idag skall vi Edisona och chilla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar