söndag 6 februari 2011

vår i luften

Det är vår snart. Hela världen skriker det; den inte längre snötäckta ölflaskan på balkongen, tulppanerna på köksbordet, det värmande solljuset när vi gick på en 2h promenad, rastlöshetstendenser...

Jag kan inte sitta ner en enda stund idag. Har blötlagt och kokat kikärter, gått från ena sidan av åbo till andra, druckit kaffe med femtioelva, strykit skjortor... Men jag har inte fått läst en enda sida trots otaliga försök. Ibland kan söndag bli "vilodag" mot ens egna vilja.

Gårdagens fest var kanon! Inte varje dag man minglar med "the Incredibles", delar soffa med Mimmi Mus, skålat (vatten) med Batman, rökt vattenpipa med självaste Jesus. Alla var där!

Ser framemot veckan och framförallt ser jag framemot helgens filmfestival. Före det blir det lite jourande, lite dansande, lite salsande och förstås en hel massa skolarbete, vilket känns lite pain just nu. Bara för att jag inte kommit igång förstås. Tur att jag har superkrafter!


ronja rövardotter kissekatt tintin kalle anka jesus pippi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar