måndag 7 februari 2011

när energin tar slut.

Det sägs att energi aldrig kan ta slut, det byter bara form. Nu känns det dock som att min energi helt försvunnit, men om inte så har jag två teorier om vart min energi har gått:

1. till att skapa värme. Iskalla åbo idag, du tog min energi.

2. till ett energiklot inom mig som kommer behövas under veckans gång för att få gjort allt jag ska.

Jag hatar ordet stress. Jag har alltid försökt undvika det, vet vad den har tendens att göra med mig. Idag har jag försökt borttränga den och vad händer, jo, jag är helt och hållet utan kraft trots nio timmars sömn, tillräcklig kost och inte egentligen desto mer. Å andra sidan har jag inte gjort annat än skolarbete de senaste 12h.. Å så sovit powernapp, mot min vilja.

Det är tråkigt när man hamnar att säga nej till roliga saker för att man inte bara kan utav orkeslöshet. Kanske det blir bättre imorgon. Eller så är det bara den tiden på året nu, bara att acceptera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar