tisdag 1 februari 2011

vid fruktdisken.

Överhör en diskussion mellan två personer, okända för varandra.

Mannen (40+): "Inte vet du om det finns rödbetor någonstans här?"
Kvinnan (30+): "De finns där åt vänster om dig!"
Mannen (brett, flörtigt leende): "Ååh, tack!"

Kvinnan går i väg och jag börjar fundera på vilken rotselleri jag ska ta. Känner hur någon tittar på mig, det är den brett leende mannen.

Mannen (vänder sig till mig): "Borde inte mini-morötterna finnas någonstans här?"
Jag: "De är rakt framför dig..."
Mannen: "Åååh, tuuuusen tack, där är de ju."

Jag går raskt i väg och funderar:

1. Om man ska fråga något för att få igång en diskussion, skulle det vara en idé att fråga annat än en uppenbart dum fråga.
2. Vad är det med fruktdiskar och flört?
3. Om man promt ska flörta, gör det inte med två olika kvinnor med fem sekunders mellanrum. Den andra kan höra.
4. Varför flörtar medelåldersmän med mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar