onsdag 30 mars 2011

deadlines deadlines...

Plötsligt skall allt göras nu. Deadline efter deadline närmar sig. Å vad gör jag? Jo, jag gör en ålandspannkaka till och denna gång med sviskonkräm och grädde. Måste påpeka att det blev en otroligt lyxig kräm, eftersom enbart de 10 torkade plommonen blev att kosta 3,40 (men de var ubergoda och ekologiska). Det finns helt enkelt roligare saker än att stressa i nöd och onöd.


Inte bara deadlines närmar sig. I takt med att våren är här vill alla festa och komma till åbo. Dessutom är det sitser, årsfester och coolaste RÅA LIVE i helg. Vilket ju är otroligt roligt, men inte bästa tajmingen med tanke på alla deadlines för att inte tala om alla de uppgifter jag på något sätt lyckats dra på mig.


Man ska inte ta på sig uppgifter man inte klarar av, viskar en röst i mitt öra. Eller snarare en hotande röst, skrämmande lik en allmänt ogillad högstadielärare. Jag ställer mig i en mental skamvrå och skäms för att jag inte alltid räcker till. Varför ska man ha så svårt att säga nej? Varför skulle jag säga nej när jag vill?


Tröstande nog får jag ändå gjort saker och det blir inte pannkaka av alltsammans. Överraskar mig själv ibland. Jag gör mitt bästa. Å för mig räcker det till, idag.



Sökes: Någon som vill komma till södern/europeiskt land i början/mitten av maj. Finnes: mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar