tisdag 15 mars 2011

Ett lyckligt misstag

Jag har missat mig och fått helt fel slides till tenten imorgon: resultat, har inget material att plugga. Shit happens, men får hoppas jag får de rätta sidorna imorgon. Jag tar ingen stress just nu. Kanske imorgon, men icke idag.

Denna dag vill jag fylla med positiva känslor. Våren är här i åbo och jag tror den är här för att stanna. Jag hade inga vantar på mig idag och jag frös inte. Asfaltens gråa färg fick mig att mysa av förnöjsamhet. Lite som pestomozzarellasallad och jordgubbsmousse efter vårens första springtur kring slottet. Total lycka.
Har idag blivit mer eller mindre tvingad att flyttanmäla mig till eriksgatan, tidigare har jag varit larsmobo. Och mitt modersmål i pappren är ännu finska, vilket är ganska fånigt eftersom min finska klart är sämre än svenskan.

Jag råkade idag prata med en person av misstag när jag trodde det var en annan. Hon blev glatt överraskad av mitt intresse och jag insåg hur mycket ett leende och en fråga hur det går av en medmänska kan betyda vissa dagar. Att inse att man är sedd har en helande kraft.

Ingen ska heller underskatta den positiva effekten av en efterlängtad puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar