tisdag 12 april 2011

those pants, that special dress.

Nu kommer det riktigt ytliga grejs. Men av någon anledning kände jag för att göra ett blogginlägg om det. Jag vill dela med av min klädgarderobs kuriosa ting. Två plagg som har en större effekt på mig än de borde ha. I min garderob har jag kvar ett par jeans, köpta 2006 då de satt perfekt...Efter en sommar av träning. Nu finns de där endast för att påminna mig om att de inte ryms mer även om de är som nya. De får mig att känna mig lite dålig vissa dagar, men samtidigt ger de mig en kick att ta lite bättre hand om mig. Samtidigt inser jag att det kanske är ok att inte ha samma kroppsform då man är 21 som då man var 16 år. I min garderob finns också en svart klänning, som sitter perfekt på den kropp med alla mina skavanker 2011. Jag kan sätta på den en snabb stund när jag behöver ett lite lyft eller allmänt ego boost eller prövar mina jeans anno 2006 och märker att knappen sprättar när jag försöker tvinga på dem. Från dessa ytliga grejer som kroppsfixering väcktes jag av en tanke som inte har slagit mig förut.. Är det bättre att jag väntar på att saker ska ändras eller ska jag själv förändra saker nu? Tidigare var mitt klara svar: förändra. nu. Idag inser jag att båda är risker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar