onsdag 25 maj 2011

man blir vad man läser.



Jag vet att vissa tittar i andras kylskåp för att få en insyn i en persons personlighet. Jag tittar i andras bokhyllor i samma syfte.

Ur min aktiva bokhylla, dvs. de böcker jag läser just nu, kan du hitta följande:


1. Fjodor Dostojevskij, Idioten: läses delvis för att jag får säga att jag läst den (liksom alla klassiker), dels för att den är välskriven och jag gillar intrigen.


2. Robert James Weller, Broarna över Madison County: läses för att få en daglig dos romantik i mitt singelliv, samt en gnutta tantporr.


3. Tommy Hellsten: Flodhästen i vardagsrummet: läses i terapeutiskt syfte och för framtida nytta i arbetet som psykolog.


4. Pianomix: för nöje och få tillputsning av mina rostade pianoskills.


5. Löparens nya handbok: för motivation och tips inför förbättrad tid i halvmarathon 22.7.2011


6. Möte med den självmordsnära mänskan: för att få en bättre inblick i problematiken samt kanske som möjligt kandidatmaterial (på hösten tänkte jag börja skriva kandin).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar