tisdag 24 maj 2011

Trottoarprinter.

Jag tycker om min "sambo" i åbo. Jag tycker extra mycket om när hon skickar sådana här mejl:

"Hej! Du är numera ägare till en förhoppningsvis icke fuktskadad printer. Ted måst ha haft bråttom idag! Han ringd mej o sa att han e på väg. Två minuter efter ringer han o frågar om jag kan kom ut till Punanaamio. När jag e där ringer han o säger att han va tvungen att släng ut printern när han stod i rödljusen o att den står på trottoaren en bit längre bort. O det regnar alltså idag. Så där står en regndroppig printer o väntar snällt på trottoaren. Jag kände mej som en mafioso när jag i min business-wannabe-look med kavaj o mobil plockar upp värdefull (?) elektonik från gatan o går iväg. Int varje dag man gör sånt! "

Jag har skrattat i femton minuter åt min mentala bild på hur hela denna scen utspelade sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar