tisdag 24 maj 2011

mitt omvända liv.

Mitt nya sommararbete kräver att jag jobbar skiften från 8-14, 14-21 och även någon enstaka nattskift. När det kommer till kvällsskiftena blir det rätt jobbigt, även om jag trivs ännu åtminstone utmärkt på jobbet.
Ett dilemma uppstår: jag måste få ha roligt under min fritid på förmiddagen, för att arbetet ska kännas givande.

Jag älskar att sova men jag vill inte sova bort min fritid.
Jag vill springa men det tar tid för mig att komma i gång och jag är sällan i form kl. 9.
Jag vill spela piano men andra protesterar när det sker från förmiddagen.
Jag vill läsa men vill också göra annat, det känns inte lika belönande att göra varje dag.
Å titta på tv vore det sista på min lista, för jag vill leva inte se på när andra lever.

Jag väntar på soliga dagar när en smoothie och en tidning i solen räcker. Kanske utflykter till Fäboda. Men än så länge får den mest belönande stunden ske i samtal med andra över en kopp kaffe..
...Jag måste bara vänja mig först.

2 kommentarer:

  1. Vi kan böri fa på förmiddagskaffe(limsa), ja börjar också ofta kl 14. :)

    SvaraRadera
  2. Jee :) He låter bra he. Å fara å sol ^^

    SvaraRadera