söndag 29 maj 2011

söndags-suck.

Det är söndag och lusten att göra något finns där någonstans men energin räcker inte till. Regnet trycker mig ner vid datorn och jag saknar mitt energiska jag som inte kunde sitta ner en stund. Kanske kommer det med soligare och varmare dagar, kanske med kompisarna som nu äntligen börjar finnas här. Kanske kan jag hitta min plats här även i sommar, även om det känns som att det blir svårare för varje år som jag mestadels bor på annan ort.

Kanske måste jag lugna ner mina ambitioner före jag kan ta till mig något nytt. Kanske måste jag släppa det som varit för att rikta mig mot nya mål. Men när de gamla känns ännu aktuella och inte helt fullgjorda kan man bara inte släppa. Inte idag, men kanske imorgon.

Å imorgon kommer Jossan hit och sen på helgen blir det vi och stockholm :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar