onsdag 1 juni 2011

pank.

I detta läge vet man inte om man ska skratta eller gråta. Saldot på mitt ena konto ligger på 0,02euro och på det andra är 174 gånger det första kontots saldo, sammantagetvis ligger det på en summa varken mer eller mindre än en happy meal måltid. Och om ett par dagar ska hyran, den skyhöga elen och en stockholmsresa finansieras. Och lönen vet jag inte ens var är.

I detta läge har jag två alternativ:
1. jag sätter mitt kontonummer här på bloggen och hoppas på mina bloggläsares hjälp med tanke på att hela min bloggs överlevnad faller på min överlevnad och jaa, smakar he så kostar he.

2. fråga lån av en vänlig själ. Inte vip-lån. Som tur har jag goda vänner.

Men jag tillhör inte mänskorna som tar stress över pengabrist. Det är ju bara pengar, allt ordnar sig. Jag är inte rädd för min yttre trygghet, så länge den inre tryggheten finns inom en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar