söndag 26 juni 2011

vielä on kesää jäljellä..

När midsommaren är över tycker endel att sommaren är över. Jag har aldrig hört till den delen, för min del är det först då man fått smak av sommaren. Man har fått lite färg, fått smaka de första finska jordgubbarna, sått potatisen och återknytit relationerna som stått på is under vintern. Jag uppskattar verkligen att sommaren ser ut som den gör med lagom dos vänner och arbete. Hela juli är redan så gott som bokad när det kommer till helgerna och jag har både nära vänners bröllop och förlovningsfester att se framemot. Jag njuter.

Ibland ska man bryta mönstret och göra något utöver det vanliga för att känna att man lever och för att få något att förändras. Även om detta något är en själv.


Vielä on kesää jäljellä. Ännu hinner man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar