lördag 6 augusti 2011

nattnatt.

Var på mitt första nattskift ever i natt. Man ska tydligen inte på förhand berätta för allmänheten om sådana detaljer, eftersom att någon galning någonstans skulle kunna få nys om detta och ta tillfället i akt och bryta sig in dit när en ovan, svag liten tjej jobbar natten. Men den galningen vet inte att jag kan karate ;)

Nattskiftet gick bra. Även tider när mina tankar gick till att tänk om någon finns bakom den där dörren eller är det fotsteg jag hör så kunde jag relativt bra lugna ner mig bara genom att tänka hur osannolikt det egentligen är. Det är förvånandsvärt vilken lugnande effekt det har att bläddra bland recept när man är lite osäker och otrygg om natten. Att man blev hungrig på köpet behöver väl inte nämnas.

Väl hemma kunde jag krypa i säng kl 7.30 och sova i ytterligare 3,5 h. Det blev en rätt hyfsad natt och nu myser jag av insikten av att jag är ledig---ett dygn.
Men det här regnet gör mig deppig. Regnet må ha varit väntat och efterlängtat, men det får räcka nu. Jag blir lite apatisk av regn, vet inte vad jag ska ta mig till. Sånt här väder är gjort för att göra skolarbeten men då det ännu är en månad ledigt är det lite svårt...

Men nu ska vi inte tänka på det, alltid kan man ju hitta på nåt mysigt även en regnig dag. Trevlig fortsatt lördag bästa läsare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar