tisdag 6 september 2011

slovenien. so far so good.

Det er nogot med en otroligt bra frukost som for mig att kenna mig extremt lycklig. Kenns som att all ondska i verlden forsvinner och "What a beautiful morning" ekar varten jag gar. Frukosten vi fick idag och den finfina morgonen i Razdtro, Slovenien, gor sig mer en gott for sjelen.

Vi befinner oss vid ett vackert berg, Nanos, som med sina 1200m gor ett stotligt intyck. Imorgon er tanken att vi ska bestiga den, i alla fall so longt vi kommer utan kletterredskap.

Menniskorna her er alltso fron slovenien, finland och turkiet. Sjelv bor jag i en mixad 25kvadrats rum med fem andra finnar. Man bor med andra ord veldigt nera in po varann, men just nu kenns det bara kul. Jag tror vi har en fordel i att vi alla studerar psykologi, det finns en omsorg och en kenslighet for allas behov. Hur denna kenslighet kommer att poverkas av att alla er "umpi humalassa" for vi se ikvell/natt. Tydligen ska vi bekanta oss med varandras dryckeskulturer (salkkari, minttu...etc.). Och jag moste sega att det overraskade mig att vi finskar inte er de som dricker mest...

Po tal om drickeskultur mo jag bara ge ett exempel for att ni ska inse hur en vinelskare som jag kenner mig i dessa trakter. Jag kopte ett glas red wine igor och fick ett otroligt fruktigt och gott vin som tydligen bara finns i dessa omroden i slovenien. Det kostade 0,8euro.

Med andra ord. Jag har det bra. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar