tisdag 20 december 2011

i väntans tid.

Sitter och väntar på en sista dom från min handledare angående min kandi såhär långt. Jag kan inte göra mycket annat än att vänta. Jag önskar nu att jag skrivit upp all tid som gått åt att sitta och skriva de 21 sidorna. Samtidigt har de under de senaste 8 veckorna gått ner mycker mer tid i uppsatsen än vad som varit aktivt skrivande. Funderingar, motiveringar m.m. har krävt att min uppmärksamhet riktas till den oavsett jag skriver eller springer, äter eller sover. 8x7x24h är snarare timantalet som gått åt. 1344 timmar. Minus hjärnlösa timmar. Minus tid då uppmärksamheten riktas mot någon annan eller något annat.

Men nu börjar ett nytt skede. Ett nytt år rentav. Det känns som ett år då ingenting är fastställt. Jag vet inte vilka kurser jag ska ha, vad jag ska fokusera på, vad min fritid ska gå åt. Inte längre styrelser och karate. Inte längre kandidatuppsats. Men det oroar mig inte. Jag har all tid och möjligheterna finns där. Det är väl så unga mänskor ser på världen, i alla fall om vi vill förändra nåt till det bättre. Måste bara välja vad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar