tisdag 3 januari 2012

invest.

Det har tagit mig nästan två veckor att varva ner, inser jag. Före de senaste dygnen har jag inte klarat av att njuta av att lata mig framför soffan, läsa en bok eller ta en promenad. Och inte hade jag ens insett behovet, men nu förstår jag ju. Jag förstår också att vissa kan gå i väggen, det är så lätt att öka takten men så svårt att minska. Å i samma veva mister man sig själv.

Jag började mitt nya år som pank men lycklig. Lyckligtvis klirrar studiestödet i kassan imorgon, men för att överleva tills det med värdighet ska jag skotta snön från gården för fem euro, som sedan ska användas till projekt hälsa, dvs. simhall.

Andra investeringar jag gjort för min hälsa och allmänna välmående och kroppsmedvetenhet är att anmäla mig till en kurs i NIA, vilket är en blandning av dans, kampsport och meditation. Dessutom ska jag gå en kurs i silverlera och tillverka något smycke. Från ÅA:s sida ska jag plocka strökurser i religionsvetenskap och musikpsykologi bl.a.
Hoppas jag får ihop till mina studiepoäng.

Jag kan inte vänta tills det blir vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar